Ura!!!! Am ajuns în Thassos!

Drumul spre Thassos
Thassos are marele avantaj de a fi aproape de sudul ţării noastre, ceea ce îl face o locaţie foarte atractivă pentru turiştii români. Noi am plecat de acasă în jurul orei 4 dimineaţa, am prins ferryboat-ul de ora 13, iar la 14 şi un pic eram cazaţi.

Aşadar 9 ore de mers cu maşina pe cei 572 de km, o oră ferryboat (din care 35 de minute sunt efectiv de drum).
Drumul spre Thassos cu lavandă
Intrarea pe ferryboat
Noi am ales varianta de drum cea mai scurtă prin Giurgiu, Ruse, Veliko Tarnovo, Nova Zagora, Svilengrad. Drumul are porţiuni muntoase prin Bulgaria, însă acestea sunt şi partea cea mai frumoasă a lui. Am văzut lanuri de lavandă, pentru noi primele pe care le-am văzut în realitate, vârfuri de munţi învăluiţi în ceaţă şi binînţeles lanurile de floarea soarelui. Munţii sunt de înălţime mica, curbele nu sunt strânse şi drumurile destul de bune. Am trecut printr-un singur sat care era pavat cu piatră cubică şi am avut o zonă pe care GPS-ul nu o prea avea corectă (am văzut că li se întâmplă şi altora, or fi hărţile neactualizate pe acolo). Din păcate copiii au dormit o mare porţiune din drumul prin Bulgaria aşa că nu am putut să ne oprim pentru poze. Am doar câteva din mersul maşinii.


Către Thassos am luat ferryboat-ul din Keramoti pentru că are cel mai scurt traseu. Pleacă din oră în oră ultima cursă fiind în jur de ora 18. Cel din Kavala face 75 de minute şi are curse până pe la ora 23.

Pentru noi surpriza a fost că ne-a dat jos din maşină şi nu am fost pregătiţi cu bagajul de mână necesar (şepi, cremă de soare, pufuleţii pregătiţi pentru pescăruşi). Am fost  printre ultimele maşini îmbarcate aşa că totul a fost rapid pentru noi.
Pe ferryboat am găsit o sală mare cu canapele şi geam pe ambele părţi. Se pot cumpăra tot felul de sucuri şi snacks-uri, inclusiv pufuleţi. Desupra se află terasa. Partea spectaculoasă a drumului a fost data de pescăruşii pofticioşi care zboară deasupra ta exact cu viteza ferryboat-ului ca să îţi ia pufuleţii din mână. 
Pentru asta trebuie să stai aproape de marginea vasului şi să ridici mâna cât mai sus. Au o uşoară teamă şi se îndepărtează dacă îţi mişti mâna. Totuşi îţi lovesc degetele cu ciocul, deci atenţie la copii! Tudor a încercat, temător la început, bucuros după aceea, dar a renunţat repede din cauza loviturilor.

Pescăruşii


Tudor şi pescăruşii
Mai aproape de Thassos - din ferryboat


Thassos ni s-a arătat muntos pe alocuri, uşor sălbatic, însă cu multă verdeaţă şi câteva golfuri superbe pe care le-am zărit din maşină. Noi stăm în partea de nord vest a insulei, cu micul hotel într-o plantaţie de măslini bătrâni, la 150 de metri de plajă. Avem caişi şi smochini copţi în curte J şi multă, multă linişte. Nu este zona cea mai renumita a insulei însă distanţele sunt mici, avem o listă mare de obiective şi plaje celebre pe care începem să le cucerim începând de astăzi.
Vedere din cameră către insulă
Vedere către mare

Plantaţia de măslini pe înserat
Tavernă pe malul mării

Joacă la apus
Apus de soare pe plaja de lângă noi
Deocamdată nu am întâlnit albine. Asta este o surpriză plăcută, căci eram un pic stresaţi.

Postari mai complete despre Thassos: 

Alte postări despre drumul spre Thassos inclusiv variante am găsit pe Plecinlume sau Calea Lactee.



2 comentarii:

  1. Buna,
    Am citit cu placere blogul tau.
    Cum si eu am 2 copii de 4 ani, gemeni, as vrea ca la anul sa fac vacanta in Thassos.
    Se poate sa imi spui unde ai avut cazare?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Noi am stat in Skala Rocconi la Hotel Philip, dar nu pot sa spun ca este o alegere buna. De fapt noi ne-am hotarat cu doar doua saptamani inainte si nu prea am avut de unde alege. Il gasesti pe booking.com.
      Vacanta frumoasa!

      Ștergere